Σχολικές επιτροπές που εμπιστεύονται τη σχολική κοινότητα, προτείνει ο Κανάκης
Με αφορμή τη συζήτηση των απολογισμών στις δύο Σχολικές Επιτροπές του Δήμου Παπάγου-Χολαργού και εν όψει της απόφασης που πρόκειται να ληφθεί στην προσεχή συνεδρίαση του Δημοικού Συμβουλίου όπως προβλέπεται, στην τελική ευθεία πριν τις δημοτικές εκλογές, η παράταξη #μετονΝικήτα εξέδωσε δελτίο τύπου καταθέτοντας τις προτάσεις της για τη λειτουργία των δύο οργάνων.
«Αδράνεια και αδιαφάνεια κυριαρχούν στις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου μας»
Ολοκληρώθηκαν την εβδομάδα που πέρασε οι απολογιστικές συνεδρίες των Σχολικών Επιτροπών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Παπάγου-Χολαργού. Κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων αυτών εκφράστηκε μία έντονη κριτική για τη λογική και τον τρόπο διαχείρισης όσων κονδυλίων αναλογούν στις σχολικές μονάδες.
Το μοντέλο διοίκησης των Σχολικών Επιτροπών που έχει υιοθετήσει η Δημοτική Αρχή είναι ευνοιοκρατικό κι εν τέλει αντιπαραγωγικό. Οι δαπάνες, οι οποίες ετησίως φτάνουν τις 600.000€ γίνονται με άγνωστα κριτήρια και καμία ιεράρχηση αναγκών. Προσβάλει τέλος την εκπαιδευτική κοινότητα, αφού αποδίδει στις Σχολικές Επιτροπές ρόλο κομπάρσου αν όχι αυτόν του επαίτη.
Οι Σχολικές Επιτροπές μπορούν και πρέπει να είναι δυνατά εργαλεία στα χέρια της δημοτικής αρχής. Όμως η δημοτική αρχή που έχει πραγματική προτεραιότητα τα σχολεία της πόλης της οφείλει:
- Να εμπιστεύεται στους διευθυντές τη διαχείριση των κονδυλίων αφού αυτοί έχουν την συνολική εικόνα των σχολείων τους και είναι άλλωστε υπόλογοι ως στελέχη της δημόσιας εκπαίδευσης.
- Να συνομιλεί με τα Συμβούλια Σχολικών Κοινοτήτων, ώστε να έχει σαφή και ολοκληρωμένη εικόνα των αναγκών.
- Να επιδοτεί με γενναία τακτική επιχορήγηση τις Σχολικές Επιτροπές
- Να προωθεί ενιαίες προμήθειες για τις πάγιες ανάγκες, ώστε να επιτυγχάνει οικονομία κλίμακας.
- Να τηρεί την αναλογικότητα των δαπανών στα σχολεία με απόλυτη διαφάνεια και συνεχή ενημέρωση τόσο των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, όσο και των Συμβουλίων Σχολικών Κοινοτήτων.
-Να εξασφαλίζει με κάθε τρόπο τη συμμετοχή των μαθητών.