Τετάρτη, 22 Μαϊος 2024 03:46

Στη Σεβίλλη το 1ο Γυμνάσιο Χολαργού για το νέο ERASMUS+

Συνέχεια στη μεγάλη παράδοση που καταγράφει το 1ο Γυμνάσιο Χολαργού με τη συμμετοχή του σε ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα δόθηκε στα μέσα Οκτωβρίου με την επίσκεψη δύο καθηγητριών του σχολείου στη Σεβίλλη για το θέμα «STOP to Social Exclusion and Discrimination» στο πλαίσιο του νέου προγράμματος Erasmus+.

Η  πρώτη κινητικότητα του νέου προγράμματος Erasmus+, που υλοποιεί από τον Σεπτέμβριο του 2022 το 1ο Γυμνάσιο Χολαργού, πραγματοποιήθηκε στη Σεβίλλη της Ισπανίας στις 10-14 Οκτωβρίου 2022 και περιλάμβανε μόνο καθηγητές από τις συμμετέχουσες χώρες. Το ελληνικό σχολείο εκπροσώπησαν οι καθηγήτριες κ. Χριστίνα Μπράβου, φιλόλογος και συντονίστρια του προγράμματος και η υποδιευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Χολαργού, επίσης φιλόλογος, κ. Βασιλική Παπανδρέου.

Στο σχολείο της Σεβίλλης, το οποίο βρίσκεται σε ένα προάστιο της πόλης με πολλά κοινωνικά προβλήματα και μειονότητες, οι αντιπροσωπείες και από τις υπόλοιπες χώρες εταίρους, από την Ιταλία, συντονίστρια του προγράμματος, την Κύπρο και τη Βουλγαρία είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ποικίλες δράσεις, σχετικές με το θέμα του προγράμματος, «STOP to Social Exclusion and Discrimination».

Όλοι οι επισκέπτες ξεναγήθηκαν στους χώρους του ισπανικού σχολείου, που ανήκει στα επαγγελματικά γυμνάσια και ενημερώθηκαν για τα σοβαρά προβλήματα, που καλείται να επιλύσει η εκπαιδευτική κοινότητα, όπως την ολοένα αυξανόμενη σχολική διαρροή, τον μεγάλο αριθμό απουσιών και την έλλειψη ενδιαφέροντος των μαθητών που σε μεγάλο ποσοστό αποτελούνται από ρομά, οι οποίοι διαμένουν στην γύρω περιοχή. Αμέσως μετά, έγινε παρουσίαση των σχολείων των συμμετεχόντων χωρών, ώστε να αποκτήσουν οι εταίροι μία εικόνα για τα χαρακτηριστικά τους, τις δράσεις ή τα τυχόν προβλήματά τους.

Έπειτα, οι επισκέπτες καθηγητές ενημερώθηκαν από μια Ισπανίδα καθηγήτρια για την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας της, κυρίως όσον αφορά θέματα εντοπισμού μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ή ενσωμάτωσης ομάδων που διαφοροποιούνται κοινωνικά. Ακολούθησε μια σειρά διαλέξεων από καθηγητές, όπως από την διευθύντρια του κυπριακού σχολείου, ειδικευμένη σε θέματα μαθησιακών δυσκολιών, την κ. Ελένη Δαμιανίδου, η οποία μίλησε για τις αιτίες, τις εκδηλώσεις και την αντιμετώπιση της δυσλεξίας στη σχολική τάξη, αλλά και από δύο καθηγήτριες του σχολείου υποδοχής, οι οποίες αναφέρθηκαν σε πρακτικές ενθάρρυνσης και τόνωσης του ενδιαφέροντος των μαθητών για το σχολείο και την εκπαίδευση.

Οι εισηγήσεις των ομιλητών συνοδεύτηκαν από συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των καθηγητών, που, καθώς προέρχονταν από διαφορετικές χώρες, είχαν να καταθέσουν τις δικές τους εμπειρίες από το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας τους, αλλά και να ενημερώσουν τους ευρωπαίους συναδέλφους τους για τις πρακτικές που ακολουθούνται, όσον αφορά στον κοινωνικό αποκλεισμό στη σχολική κοινότητα και την προσπάθεια ένταξης και ενσωμάτωσης μαθητών με δυσκολίες.

Η πρώτη συνάντηση των καθηγητών από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, την Ισπανία και τη Βουλγαρία έκλεισε με τον σχεδιασμό των μελλοντικών δράσεων, σύμφωνα με τον προβλεπόμενο προγραμματισμό του Erasmus, αλλά και με τον συντονισμό της επόμενης κινητικότητας που θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, στα τέλη Μαρτίου 2023, στην οποία θα συμμετέχουν και μαθητές από τις χώρες εταίρους.

 

 

 

 

 

 

 

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.