Η Ένωση Συλλόγων Γονέων για τις καταλήψεις
Ανακοίνωση απέστειλε χθες το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συλλόγων Γονέων των σχολείων του Δήμου σχετικά με τις καταλήψεις μαθητών στα Λύκεια της πόλης. Και παρότι οι καταλήψεις ολοκληρώθηκαν στα τέλη Ιανουαρίου η Ένωση Γονέων δημοσιοποιεί τις θέσεις της μοιράζοντας ευθύνες σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, στους μαθητές, τους γονείς, την πολιτεία. Ξεκάθαρη ωστόσο θέση διατυπώνει για τις ευθύνες της Δημοτικής Αρχής Παπάγου-Χολαργού ζητώντας της να μην πληρώσει καμία ζημιά που προέκυψε από τις καταλήψεις. Να παραδώσει καταγεγραμένες τις ζημιές στην Ένωση και να διενεργήσει νόμιμες διαδικασίες ώστε να χρεωθούν στους πραγματικούς υπαίτιους. Μία θέση που έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε για το πως θα στηρίξει στη συνέχεια το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων.
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο της ανκοίνωσης:
ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΗΜΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ – ΧΟΛΑΡΓΟΥ
Παπάγος - Χολαργός φεβρουάριος 2018
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ
Με αφορμή τις πρόσφατες καταλήψεις σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας του Δήμου μας, η Ένωση Γονέων Παπάγου-Χολαργού, ανταποκρινόμενη στους προβληματισμούς των γονέων και κηδεμόνων, θεωρεί απαραίτητη την έναρξη διαλόγου μεταξύ όλων των εμπλεκομένων οργάνων των σχολικών κοινοτήτων, με στόχο την αποτροπή των καταλήψεων.
Απευθύνει τον λόγο σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, στο Υπουργείο, στην Δ/νση
Εκπαίδευσης, στην Δημοτική αρχή.
Είναι πολύ σημαντικό να γίνει αντιληπτό από τους ανήλικους μαθητές ότι η κατάληψη είναι πράξη
παράνομη που επιφέρει συνέπειες ορισμένες από τον νόμο.
Σε ότι αφορά στους γονείς, κρίνεται απαραίτητο να βρίσκονται κοντά στις διοικήσεις των
Συλλόγων Γονέων, υποστηρίζοντας τις κοινές διεκδικήσεις τους, λαμβάνοντας ενεργό μέρος στις
δράσεις τους, σηκώνωντας από τους ώμους των μαθητών το βάρος της ευθύνης των διεκδικήσεων. Κι αυτό διότι η διεκδίκηση για ένα καλύτερο σχολικό κι εκπαιδευτικό περιβάλλον είναι πρωτίστως δικής μας ευθύνη. Για τον ίδιο λόγο και η ενθάρρυνση μαθητών από μερίδα γονέων να προβαίνουν σε τρόπους διεκδίκησης όπως οι καταλήψεις, είναι μη αποδεκτή. Στο ίδιο πνεύμα δεν είναι αποδεκτό να ενθαρρύνεται, από γονείς, η ανάμειξη αστυνομίας και εισαγγελίας.
Είναι ευθύνη μας να ενημερώνουμε σωστά τα παιδιά μας και να τα κρατάμε μακριά από
καταστάσεις που αποδεδειγμένα δεν λειτουργούν προς όφελός τους.
Καμία Γενική Συνέλευση και ψηφοφορία, δεν μπορεί να νομιμοποίησει μια κατάληψη. Για την
διεκδίδηση αιτημάτων από τις μαθητικές κοινότητες υπάρχουν διαδικασίες που περιλαμβάνουν τον
διάλογο με τον Δ/ντη του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, την επικοινωνία με τον
Σύλλογο Γονέων, την κατάθεση γραπτών αιτημάτων στην Δ/νση του σχολείου, την Δ/νση
Εκπαίδευσης και το Υπουργείο, τον Δήμο καθώς και παραστάσεις στους αρμόδιους. Οι μαθητές
έχουν καθήκον να γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας των μαθητκών κοινοτήτων, να αναζητούν τις
απαραίτητες πληροφορίες και να ακολουθούν τις διαδικασίες έτσι όπως ορίζονται από τον σχετικό
κανονισμό. Ας μην ξεχνάμε ότι προετοιμάζονται για να είναι οι ενεργοί πολίτες του αύριο.
Εμείς οι γονείς, είμαστε πάντα με το μέρος τους, πρόθυμοι για διάλογο και έτοιμοι να σηκώσουμε
το βάρος των δίκαιων αιτημάτων τους, με στόχο να έχουν την εκπαίδευση και το σχολεία που
δικαιούνται.
Σε ότι αφορά στους Συλλόγους Διδασκόντων εκ του αποτελέσματος κρίνουμε, ότι είναι σημαντικό
να πράττουν τα απαραίτητα για την τήρηση των σχολικών κανονισμών και να επιβάλλουν όσα
προβλέπονται, όχι με εκδικητικό πνεύμα, αλλά υπηρετώντας την παιδαγωγική δείχνοντας έμπρακτα
ότι η μη τήρηση των κανονισμών επιφέρει συνέπειες. Είναι απαραίτητο να ενημερώσουν τους
μαθητές για τα όσα προβλέπει ο κανονισμός σχολικών κοινοτήτων συμβάλλοντας ουσιαστικά στην
εκπαίδευση μελλοντικών πολιτών. Να μετέχουν στον διάλογο με τους μαθητές και να τους
καθοδηγούν σε σχέση με τους προβλεπόμενους τρόπους διεκδίκησης των αιτημάτων τους. Οι
γονείς, είμαστε δίπλα τους, αναγνωρίζοντας το έργο τους – το οποίο μπορεί να έχει τεράστια
δυναμική, στηρίζοντας την προσπάθειά τους και σεβόμενοι πάντα την καθημερινή τους προσφορά
στα παιδιά μας.
Σχετικά με την πολιτική ηγεσία του τόπου μας καθώς και το Υπουργείο Παιδείας, είναι απαραίτητο
να αντιληφθούν ότι δεν υπάρχουν περιθώρια άλλων τυφλών πειραματισμών. Η κοινωνία μας
χρειάζεται επιτέλους ένα δομημένο εκπαιδευτικό σύστημα, που να απευθύνεται στις ιδιαίτερες
ανάγκες της και να παράγει αποτέλεσμα. Ένα τέτοιο σύστημα μπορεί να προκύψει, μόνο ως προϊόν
διαλόγου και διαβούλευσης όλων των ενδιαφερομένων μερών, δίνοντας τον απαραίτητο χώρο και
στις μαθητικές κοινότητες. Επιπλέον, είναι ανάγκη να επανεξετάσει τον τρόπο με τον οποίο
αντιμετωπίζει τις μαθητικές καταλήψεις, ορίζοντας διαδικασίες για την αποτροπή τους και
εγκαταλείποντας το πατερναλιστικό ύφος με το οποίο δίνει οδηγίες από μακριά, στους
εκπαιδευτικούς για την αντιμετώπιση τους. Το σημαντικότερο, απαιτείται ισχυρή θέληση και
αποφασιστικότητα ώστε να απολαμβάνουν τα Ελληνόπουλα την καλύτερη παιδεία σε όλα τα
επίπεδα.
Σε ότι αφορά στην Δημοτική Αρχή, την καλούμε να καταγράψει τις ζημιές που έχουν προκύψει από
τις πρόσφατες καταλήψεις, να παραδώσει στην Ένωση σχετικό αντίγραφο και να μην πληρώσει για
καμία από αυτές, αλλά να διενεργήσει τις νόμιμες διαδικασίες, ώστε η αποκατάσταση των ζημιών
να γίνει από τους πραγματικούς υπευθύνους. Την ώρα που τα σχολεία του Δήμου μας, έχουν
καταγεγραμμένες ανάγκες (οι οποίες καταγράφονται παράλληλα και στα αιτήματα των μαθητών),
δεν είναι αποδεκτό το να δίνονται χρήματα για να καλύπτονται ζημιές που έχουν προκύψει στην
διάρκεια καταλήψεων.
Είναι αλήθεια ότι τις περισσότερες φορές οι καταλήψεις έχουν ένα και μόνο σκοπό: να κλείσει το
σχολείο και να μην γίνει μάθημα. Όμως οφείλουμε να αποδεχτούμε το γεγονός ότι τα αιτήματα τις
περισσότερες φορές, παρ΄όλο που χρησιμοποιούνται προσχηματικά, έχουν βάση τις ελλείψεις σε
υλικοτεχνική υποδομή και εκπαιδευτικό προσωπικό, κακοτεχνίες και κακή συντήρηση των
σχολικών υποδομών, προχειρότητες στην χάραξη της πολιτικής για την παιδεία κ.α. Αιτήματα
δηλαδή που άπτονται ολοκληρωτικά ή και κατά περίπτωση, στο πλαίσιο ευθυνών του Υπουργείου,
του Δήμου, του Σχολείου, του Συλλόγου Γονέων. Είναι λοιπόν επιτακικά αναγκαίο, όλοι
ταυτοχρονα μα και μεμονωμένα σε ότι έχει ευθύνη ο καθένας, να πράττει τα απαιτούμενα για να
καλυφθούν όλα όσα περιγράφονται και ζητούντα μεσα στα αιτήματα των μαθητών.
Ο διάλογος πρέπει να ανοίξει. Οι σωστές κινήσεις οφείλουν να μεθοδευτούν και να εφαρμοστούν.
Σε κάθε περίπτωση τα σχολεία πρέπει να μένουν ανοιχτά και να λειτουργούν.
Το ΔΣ της Ένωσης Γονέων Παπάγου - Χολαργού"
φωτό αρχείου