Σε αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών στοχεύει το Υπουργείο

leoforeio


Η νέα ηγεσία του Υπουργείου έχει εντοπίσει, ως πληγή του συστήματος που θα επιχειρηθεί να κλείσει, τις βλάβες και τον παροπλισμό των οχημάτων και συρμών λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Είναι χαρακτηριστικό ότι την παρούσα χρονική περίοδο που βρίσκεται σε εφαρμογή το δεύτερο θερινό πρόγραμμα δρομολόγια εκτελούν:

750 λεωφορεία από τα 1.374 ενεργά οχήματα.
88 τρόλεϊ από τα 273 ενεργά.
11 συρμοί στη γραμμή 1 (πρώην ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) από τους 34 ενεργούς.
21 συρμοί στις γραμμές 2 και 3 του μετρό από τους40 ενεργούς.
15 οχήματα στο τραμ από τα 23 ενεργά.
Την ίδια στιγμή, αυτήν την περίοδο εξαιτίας των θερινών αδειών, στις θέσεις τους βρίσκονται μόνο οι 160 από τους 525 οδηγούς της ΣΤΑΣΥ.

Εκτιμάται ότι καθημερινά ακόμα και σε μη θερινή περίοδο δεν δρομολογούνται περισσότερα από 800 οχήματα.

Στα σχέδια του υπουργείου εντάσσονται η εντατικοποίηση των ελέγχων κομίστρου, η άμεση αποκατάσταση όσο το δυνατόν περισσότερων οχημάτων και συρμών, ο προγραμματισμός των δρομολογίων, των βαρδιών του προσωπικού και των ελέγχων εισιτηρίων κεντρικά από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών, αλλά και οι εβδομαδιαίες αναφορές των διοικήσεων στο υπουργείο.

Επίσης θα επιχειρηθεί «ξεκαθάρισμα» στο προσωπικό, καθώς το υπουργείο εκτιμά ότι πάνω από το 10% των οδηγών των ΟΣΥ λείπουν από τις οργανικές τους θέσεις με αναρρωτικές άδειες.

Η υπόθεση των Αστικών Συγκοινωνιών είναι κομβική και για την κλιματική αλλαγή και για τις κοινωνικές ανισότητες και για την τσέπη των νοικοκυριών και για την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Είναι άλλωστε ένα από τα θέματα που βρίσκονται πολύ ψηλά στις προτεραιότητες των πολιτών σε όλες τις έρευνες που έχουν γίνει για τους δήμους. Ο συνδυασμός αστικής και δημοτικής συγκοινωνίας είναι το μεγάλο ζητούμενο για την αποσυμφόρηση των δήμων από τα Ι.Χ. όμως σε αυτό το επίπεδο έχουν γίνει πολύ μικρά βήματα.

Οι αστικές συγκοινωνίες αποδεικνύονται αναξιόπιστες σε κάθε επιχείρηση σχεδιασμού που έχει γίνει. Βασικές αιτίες η έλλειψη προσωπικού και οχημάτων. Άλλα λένε τα χαρτιά και άλλα η πραγματικότητα.

Πάντως, παρά τα προβλήματα και την ανάγκη ανανέωσης του στόλου, η παλαιότητα του οποίου φαίνεται πως επηρεάζει σημαντικά τα έσοδα, επί του παρόντος δεν διαφαίνεται φως στον ορίζοντα. Ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια 750 σύγχρονων λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονικη ακυρώθηκε με την προοπτική να προηρυχθεί νέος εντός των επόμενων έξι μηνών, ενώ και για τον δεύτερο, του ΟΑΣΑ,για την απόκτηση 92 λεωφορείων με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέφρασε παρατηρήσεις σχετικά με το μείγμα των οχημάτων εκτιμώντας ότι ο αριθμός των πετρελαιοκίνητων είναι υψηλός.
Ο Οργανισμός φαίνεται, σε κάθε περίπτωση, ότι θα προσπαθήσει να κάμψει τις αντιδράσεις της Κομισιόν, δεδομένου ότι θεωρείται μάλλον αδύνατο από τις υφιστάμενες υποδομές να εξυπηρετηθεί μεγαλύτερος αριθμός ηλεκτροκίνητων λεωφορείων.

Εντατικοποίηση θα γίνει και στο επίπεδο ελέγχων, όπου θα τεθεί συγκεκριμένο όριο τουλάχιστον 200 ελέγχων κομίστρου ανά ελεγκτή και ανά βάρδια από τον ΟΑΣΑ, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η «τρύπα» ύψους περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ στα έσοδα των συγκοινωνιακών εταιρειών της Αθήνας, χωρίς τον υπολογισμό της επιδότησης για την τετραετία 2014-2018.

Σήμερα, βάσει της έρευνας πεδίου με ερωτηματολόγια που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, η εισιτηριοδιαφυγή φαίνεται να φτάνει τουλάχιστον στο 22% στα οδικά μέσα (λεωφορεία και τρόλεϊ), ενώ στο μετρό δεν ξεπερνά το 14%.
Παράλληλα, αυτό που εξετάζεται αυτήν την περίοδο είναι ο αντίκτυπος που είχαν στα έσοδα των συγκοινωνιακών οργανισμών η μείωση των δρομολογίων και το γεγονός ότι πολλοί συρμοί και οχήματα είναι καθηλωμένα, καθώς, ειδικά σε ό,τι αφορά τα λεωφορεία,

Πάντως οι δήμοι έχουν κάθε συμφέρον σε μια περίοδο αναδιάρθρωσης να κάνουν σοβαρή μελέτη προτάσεων για τις κυκλοφοριακές γραμμές και παράλληλα να προωθήσουν και μέσω των έξυπνων εφαρμογών την χρήση των ΜΜΜ από τους δημότες τους.

ΠΗΓΗ: www.myota.gr

Εκτύπωση

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.