για Νewsletter    

Εκτύπωση

Δημοτικά Τελη, ένα προϊόν για εύκολο λαϊκισμό

on .

leftatsepi

Δελτίο τύπου σχετικά με τον δυσνόητο γρίφο των δημοτικών τελών εξέδωσε η παράταξη "ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ για τις 8ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ". Στο κείμενο της η παράταξη καταγγέλει το Δήμαρχο για λαϊκισμό μέσω της μείωσης των δημοτικών τελών αφού όπως προσπαθεί να εξηγήσει ήταν επιτακτική διότι ο Δήμος ως απλός εισπράκτορας ότι δίνει αυτό οφείλε να εισπράττει. 

Το δελτίο τύπου της παράταξης:

Γιατί διαφωνήσαμε με την μείωση των τελών

Γιατί δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει έστω ένας γονέας στο δήμο μας, που να συμφωνεί να πηγαίνει το παιδί του σε ένα βρώμικο σχολείο που από την βρώμα να μην μπορεί να πλησιάσει τις τουαλέτες, προκειμένου ο ίδιος να γλιτώσει 7 ευρώ το χρόνο.

Γιατί πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει ούτε ένας εργαζόμενος ή ελεύθερος επαγγελματίας στο δήμο μας που να συμφωνεί να μην γλιτώσει ένας άνεργος 120 ευρώ το χρόνο προκειμένου εκείνος να γλιτώσει 7 ευρώ.

Γιατί μπορεί η μείωση κατά 5 ή 10% των τελών, να διευκολύνει για ακόμη μία φορά τους θιασώτες του λαϊκισμού, αλλά 350.000 ευρώ είναι ένα σοβαρό ποσό που θα μπορούσε να προσφέρει σοβαρές υπηρεσίες στους δημότες και χρειάζεται υπευθυνότητα και ευθυκρισία για να το διαχειριστείς.

Όμως δυστυχώς ο μηχανισμός υπολογισμού των δημοτικών τελών είναι ένας πολύπλοκος και δυσνόητος μηχανισμός και προσφέρεται για παραπληροφόρηση και τεράστιο λαϊκισμό.

Έστω ότι σε μια πολυκατοικία υπάρχουν δεκαπέντε διαμερίσματα. Το κόστος των κοινοχρήστων είναι συνολικά 100 ευρώ το μήνα. Επειδή όμως τα πέντε διαμερίσματα είναι απούλητα, το κόστος αναγκαστικά το μοιράζονται τα δέκα διαμερίσματα και ο κάθε ένοικος πληρώνει 10 ευρώ. Τον επόμενο χρόνο τα πέντε υπόλοιπα διαμερίσματα κατοικούνται. Από 10 ευρώ, τα κοινόχρηστα έρχονται 9 ευρώ αφού τώρα το συνολικό κόστος δεν τα μοιράζονται 10 αλλά 15 διαμερίσματα.
Αυξήθηκαν ή μειώθηκαν τα κοινόχρηστα; Υπάρχει κάποιος που θα ήταν ευχαριστημένος με την διαχείριση των κοινόχρηστων έτσι όπως διαμορφώνονται; Για να βοηθήσουμε: 100/15=6,6...

Σημειώνουμε, λοιπόν ότι ο Δήμος Παπάγου Χολαργού εισέπραξε 5,1 εκατομμυρία ευρώ από τα τέλη το 2016 και θα εισπράξει 5,6 εκατομμύρια ευρώ το 2018.

Για όσους έχουν κουράγιο να συνεχίσουν, τους ενημερώνουμε ότι τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού είναι ανταποδοτικά. Βγαίνουν με μια απλή διαίρεση του κόστους καθαριότητας δια του συνολικού πλήθους των τετραγωνικών μέτρων κατοικιών και επιχειρήσεων που ηλεκτροδοτούνται.
Η δημοτική αρχή δεν μπορεί να εισπράξει ούτε ένα ευρώ λιγότερο, ούτε ένα ευρώ περισσότερο.
Συνεπώς μια δημοτική αρχή δεν κρίνεται από το πηλίκο της διαίρεσης, αφού δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να επηρεάσει τον παρονομαστή του κλάσματος, αλλά κρίνεται αποκλειστικά και μόνο από τον αριθμητή.

Ποιό είναι το κόστος της καθαριότητας σε σχέση με την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει.

Και η δική μας δημοτική αρχή μπορεί να βρέθηκε ξαφνικά σε μια ευτυχή συγκυρία να της αυξήθηκε κατά πολύ ο παρονομαστής του κλάσματος (δηλαδή τα ηλεκτροδοτούμενα νοικοκυριά) αλλά η ίδια αύξησε και τον αριθμητή ενώ ακολουθεί μια εντελώς λανθασμένη πολιτική στην καθαριότητα.

Έχουμε προτείνει στο παρελθόν και συνεχώς επιμένουμε για την αναγκαιότητα της εκπόνησης μιας μελέτης καθαριότητας. Εκτός του ότι μια τέτοια μελέτη μπορεί να οδηγήσει σε γενναίες πιλοτικές χρηματοδοτήσεις, είναι κοινώς αποδεκτό ότι θα οδηγήσει και σε μια ελάχιστη μείωση του κόστους καθαριότητας κατά 30% ενώ ταυτόχρονα θα βελτιώσει σε σημαντικό βαθμό τις υπηρεσίες καθαριότητας με τον εξορθολογισμό του μηχανισμού.
Έχουμε σημειώσει επανειλημμένα ότι οι κάδοι μας συνολικά έχουν ετήσια χωρητικότητα 3.600.000 τόνους και εμείς μαζεύουμε 19.000 ετησίως. Μία απόκλιση της τάξεως του 1.600% που άνετα θα μπορούσε να μειωθεί κατά 30%.
Έχουμε πει ότι όσο περισσότερους κάδους αγοράζουν, τόσο περισσότερο καθυστερούν τα δρομολόγια, αυξάνουν τις απαιτούμενες εργατοώρες και το κόστος ανταλλακτικών και καυσίμων, ενώ απασχολούν εργατικό προσωπικό στα απορριμματοφόρα που θα μπορούσαν να διατεθούν σε πάρκα, σχολεία και δρόμους.
Έχουμε πει ότι εκτός του ότι είναι ηθικά απαράδεκτο και εργασιακά επικίνδυνο να συνεχίζουν τη χειρωνακτική αποκομιδή των απορριμμάτων, διπλασιάζουν και το κόστος καθαριότητας για λόγους καθαρά πολιτικής αυτοσυντήρησης.
Τέλος, έχουμε πει ότι με την υιοθέτηση του συστήματος "Πληρώνω Όσο Πετάω" η μείωση του κόστους καθαριότητας θα ξεπερνούσε το 50% και η προσφορά μας στο περιβάλλον από την ανακύκλωση θα ήταν τεράστια.

Όλες αυτές οι παραπάνω προτάσεις προσθετικά κάνουν την μείωση του 5 και 10% να προκαλούν μόνο γέλιο.

Ας αποδεχθούμε όμως ότι η δημοτική αρχή είναι ανεπαρκής και δεν μπορεί να παρακολουθήσει τις παραπάνω σκέψεις.

Στην περίπτωση όμως της άρνησης της πρότασής μας, να δημιουργήσει σταθερές θέσεις εργασίας καθαριότητας στα σχολεία του δήμου μας, η πολιτική της ήταν συνειδητή. Μόλις πριν από τρεις μήνες η δημοτική αρχή αρνήθηκε την πρότασή μας με το αιτιολογικό ότι δεν φτάνουν τα τέλη καθαριότητας. Ήταν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που είχαν παρασταθεί διαμαρτυρόμενοι οι γονείς γιατί η βρώμα στα σχολεία δεν πάει άλλο! Οι 350.000 ευρώ που αποδόθηκαν στη μείωση των τελών υπερκάλυπταν τις θέσεις που προτείναμε.

Εμείς λοιπόν, δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει έστω ένας γονέας στο δήμο μας, που να συμφωνεί να πηγαίνει το παιδί του σε ένα βρώμικο σχολείο που από την βρώμα να μην μπορεί να πλησιάσει τις τουαλέτες, προκειμένου ο ίδιος να γλιτώσει 7 ευρώ το χρόνο.

Όπως συνειδητά λαϊκίστικη ήταν και η άρνηση της δημοτικής αρχής, αντί να γίνει οριζόντια μείωση των τελών, να διατεθούν τα χρήματα αυτά στοχευμένα στη μείωση των τελών αποκλειστικά και μόνο των ασθενών κοινωνικών ομάδων, απόρων, ανέργων, μονογονεϊκών οικογενειών κ.λπ. όπως προτείναμε. Γιατί πιστεύουμε ότι 120 ευρώ το χρόνο για έναν άπορο ή άνεργο, είναι ένα σημαντικό βοήθημα. Αντιθέτως 7 ευρώ για ένα εργαζόμενο ή ελεύθερο επαγγελματία με εισόδημα 30.000 ευρώ ετησίως, δεν αποτελεί καμία στήριξη.

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι όλα τα παραπάνω αποτελούν πολύπλοκους γρίφους και πράξεις για τον απλό πολίτη που έχει τις δικές του ασχολείες και πολύ εύκολα μπορεί να παραπλανηθεί και να παραπληροφορηθεί από δημαγωγούς και καιροσκόπους της πολιτικής.
Εμείς όμως επιλέγουμε την γνώση να την υποτάσσουμε στη συνείδηση.