Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε τη χρήση των cookies όπως αυτή περιγράφεται στην πολιτική των cookies.
Εκτύπωση

Εβδομάδα Κινητικότητας: Μέρα 5η

on .

parkingpodilatoxolargoslong

 

Την 5η μέρα της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας οι Ποδηλάτες Π-Χ παρεμβαίνουν για τις θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων. 

ΜΕΡΑ 5Η : Θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αισθητή αύξηση των Ποδηλατών στην περιοχή μας. Πρόκειται για ανθρώπους που αποφάσισαν να εγκαταλείψουν τις εύκολες λύσεις για τις αστικές τους μετακινήσεις και να στραφούν σε ένα πιο ορθό μέσο με γνώμονα το οικολογικό και κοινωνικό τους καθήκον. Δυστυχώς οι συνθήκες που συναντούν στους δρόμους της πόλης μας είναι ιδιαίτερα αντίξοες λόγω της έλλειψης υποδομών και σχετικής παιδείας των οδηγών των αυτοκινήτων και των μοτοσικλετών.
Σε πολλούς Δήμους και Κοινότητες έχουν κατασκευαστεί ποδηλατόδρομοι και σχεδιάζονται να γίνουν και επεκτάσεις. Ένα γενικό πρόβλημα των πόλεων είναι η έλλειψη υποδομής για στάθμευση των ποδηλάτων.
Μέχρι τώρα οι ποδηλάτες ψάχνουν για δέντρα ή ψηλούς στύλους για να σταθμεύσουν με ασφάλεια (να δέσουν δηλαδή) τα ποδήλατά τους.

Όπως θα δείτε και στο σχέδιο που είναι παρμένο από τις προδιαγραφές του Λονδίνου, αυτή η κατασκευή είναι και εύκολη και φθηνή. Το σκεπτικό του σχεδιασμού για δημόσιους χώρους βασίζεται στο ότι μπορούν να κλειδωθούν και οι δύο τροχοί του ποδηλάτου πάνω στην κατασκευή.
Στα μοντέρνα ποδήλατα ο μπροστινός τροχός αφαιρείται εύκολα χωρίς εργαλεία αλλά με ένα απλό μοχλό.

Οι Ποδηλάτες Παπάγου Χολαργού προτείνουν την τοποθέτηση χώρων στάθμευσης ποδηλάτων σε σημεία που πληρούν τις παραπάνω προδιαγραφές.  Προτείνουν συγκεκριμένα, την δημιουργία χώρων στάθμευσης ποδηλάτων :

1.    Στα προαύλια των σχολικών μονάδων του δήμου για τη χρήση τους από τους μαθητές.
2.    Στα δημοτικά κτήρια
3.    Στα πάρκα
4.    Στις αθλητικές εγκαταστάσεις
5.    κ.ά.

Οι παραπάνω χώροι θεωρούνται ως σημεία πρώτης προτεραιότητας.

***Απαιτούμενα χαρακτηριστικά και προϋποθέσεις τοποθέτησης μπαρών στάθμευσης για ποδήλατα


  1.  Οι θέσεις μπορούν να κατασκευαστούν είτε σε κάποιο μέρος το όποιο θα πρέπει να είναι σχετικά εύκολα προσβάσιμο, να φωτίζεται ικανοποιητικά και καλό θα ήταν να βρίσκεται σε σημείο που θεωρείται ασφαλές για την παραμονή και κλείδωμα των ποδηλάτων για αρκετές ώρες. Ασφαλές «ποδηλατικά» χαρακτηρίζεται ένα μέρος που δύναται να υπάρχει οπτική επαφή σε μια ακτίνα περίπου 200μ με ένα άνθρωπο της ασφάλειας ή να καλύπτεται ο χώρος από μια κάμερα ασφαλείας. Αυτό είναι σημαντικό για να είναι χρηστικό το έργο, το κόστος του να έχει πραγματική ανταποδοτικότητα και να μην ακυρωθεί στην πράξη, αφού οι ποδηλάτες δεν θα χρησιμοποιούν θέσεις οι οποίες καθιστούν τα ποδήλατα εύκολο στόχο για κλοπή.
   2. Ακόμα καλύτερα, αφού όμως γίνει πρώτα μια επιτόπια έρευνα για την καταλληλότητα ή/και την ύπαρξη ανάλογου χώρου σε συνεννόηση με την εταιρεία διαχείρισης των κτιρίων, οι θέσεις θα μπορούσαν να κατασκευαστούν και στο υπόγειο χώρο στάθμευσης για περισσότερη ασφάλεια αλλά και προστασία των ποδηλάτων αφού η παραμονή τους θα είναι πολύωρη και θα διαθέτουν το πλεονέκτημα ότι δεν θα επηρεάζονται από τις κλιματολογικές συνθήκες. Ισχύουν και για εδώ οι παραπάνω προϋποθέσεις ασφαλείας και προσβασιμότητας.
   3. Η κατασκευή καλό είναι να είναι τέτοια ώστε να επιτρέπει το κλείδωμα του σκελετού και μιας ρόδας με κλειδαριές τύπου «πέταλα» σε σχήμα U, που αποδεδειγμένα προσφέρουν καλύτερη ασφάλεια. Οι κατασκευές πρέπει να είναι καλά τοποθετημένες στο έδαφος, αλλιώς οι ποδηλάτες θα προτιμήσουν άλλες κατασκευές που αποπνέουν σιγουριά. Να σημειώσουμε εδώ ότι θεωρούνται εντελώς ακατάλληλες οι θέσεις οι οποίες απλά σταθεροποιούν το ποδήλατο στην μπροστινή ρόδα αφού δεν παρέχουν καμία δυνατότητα επαρκούς κλειδώματος και μπορούν να καταστρέψουν τη μπροστινή ρόδα. Τέλος, για τη σωστή τοποθέτηση των θέσεων το πρέπον είναι να υπολογιστεί και ο χώρος που καταλαμβάνουν συνολικά τα ποδήλατα, τα διαστήματα ανάμεσα τους αλλά και οι κατάλληλες αποστάσεις για την εύκολη κίνηση τους κατά τη στάθμευση τους.
  4. Είναι σημαντικό να υπάρχει η κατάλληλη σήμανση, ότι πρόκειται για θέσεις ποδηλάτων, για την ενημέρωση των ποδηλατών - χρηστών και γιατί δυστυχώς έχει παρατηρηθεί ότι ακυρώνονται από την παράνομη χρήση τους από μοτοσικλετιστές. Άρα η διαφύλαξη τους και η αρχική «περιφρούρηση» τους μέχρι να μάθει ο κόσμος ότι είναι για ποδήλατα, είναι επιθυμητή.


Simple Disqus Comments