Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε τη χρήση των cookies όπως αυτή περιγράφεται στην πολιτική των cookies.
 για Νewsletter    

Εκτύπωση

Πέντε τρόφιμα που μειώνουν το σάκχαρο του αίματος σας, της Δήμητρας Σταμούλη

on .

diaitologos

Αν έχετε διαγνωστεί με διαβήτη ή προ-διαβήτη ίσως περνάτε πολύ χρόνο σκεπτόμενοι το σάκχαρο του αίματος σας, και τι μπορείτε να καταναλώσετε έτσι ώστε να το διατηρήσετε σε φυσιολογικά επίπεδα. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι μπορείτε να βοηθήσετε στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα σας, φυσικά με τη συμπερίληψη ορισμένων τροφίμων στη διατροφή σας. Ας ρίξουμε μια ματιά σε πέντε τροφές που μπορούν να σας βοηθήσουν ώστε να κάνετε ακριβώς αυτό.
Κανέλα
Επιστημονικά ευρήματα σχετικά με την ικανότητα της κανέλλας έχουν δείξει πως μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα. Μια μελέτη του 2003 που δημοσιεύθηκε στο Diabetes Care διαπίστωσε ότι η λήψη 1 g κανέλας για 40 ημέρες συνέβαλε στη βελτίωση της γλυκόζης αίματος νηστείας. Άλλες μελέτες είχαν αντικρουόμενα αποτελέσματα. Αυτό που γνωρίζουμε με βεβαιότητα είναι ότι η κανέλα μπορεί να σας βοηθήσει να χρησιμοποιήσετε λιγότερη ζάχαρη στα φαγητά που καταναλώνετε (ή ακόμα και στον καφέ σας!) Επειδή προσθέτει γεύση φυσικά. Είναι επίσης γεμάτη με αντιοξειδωτικά.
Δημητριακά ολικής άλεσης
Αρκετές μελέτες έχουν πλέον επιβεβαιώσει ότι μια διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής αλέσεως μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο του διαβήτη και να συμβάλει στη βελτίωση της νηστείας σακχάρου στο αίμα. Οι τρέχουσες κατευθυντήριες γραμμές των ΗΠΑ συνιστούν τρείς με πέντε μερίδες δημητριακών ολικής αλέσεως την ημέρα για τους ενήλικες.
Πλιγούρι βρώμης
Η βρώμη περιέχει επίσης τη διαλυτή ίνα β-γλυκάνη, η οποία έχει αποδειχθεί πως μπορεί να βοηθήσει στη σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα. Η βρώμη προσφέρει επιπλέον οφέλη για τα άτομα με διαβήτη ή προ-διαβήτη καθώς επίσης συμβάλλει στη μείωση της LDL χοληστερόλης και στον έλεγχο του σωματικού βάρους. Μια μερίδα κουάκερ το πρωί είναι ένας εύκολος τρόπος για να ενσωματώσετε τη βρώμη στη διατροφή σας και να ξεκινήσετε τη μέρα σας με ένα υγιεινό ξεκίνημα.

Κρεμμύδι
Το κρεμμύδι είναι η καλύτερη πηγή τροφής του χρωμίου, το οποίο είναι ένα σημαντικό ορυκτό για τη διαχείριση του σακχάρου στο αίμα. Το χρώμιο βοηθά το σώμα να παράγει συντελεστές για την ανοχή της γλυκόζης (GTF), βοηθώντας την ινσουλίνη που απαιτείται να βοηθήσει την κίνηση της ζάχαρης από το αίμα στα κύτταρα του σώματος για να χρησιμοποιηθεί ως ενέργεια.
Σπανάκι
Το σπανάκι είναι πλούσιο σε μαγνήσιο, λαχανικό που μπορεί να βοηθήσει τα επίπεδα σακχάρου του αίματος, ρυθμίζοντας την έκκριση της ινσουλίνης καθώς και τη χρήση της γλυκόζης από το σώμα μας. Συμπτωματικά, τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 συχνά έχουν χαμηλά επίπεδα μαγνησίου. Φυσικά, το σπανάκι είναι επίσης γεμάτο με άλλες σημαντικές θρεπτικές ουσίες, συμπεριλαμβανομένων των : β-καροτένιο, λουτεΐνη, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Κ, μαγνήσιο, μαγγάνιο, ασβέστιο και κάλιο.

Η ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα είναι πολύ σημαντική για άτομα με διαβήτη ή προ-διαβήτη. Αυτά τα πέντε τρόφιμα μπορούν να βοηθήσουν ώστε να κρατήσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας υπό έλεγχο.

Η Δήμητρα Σταμούλη είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Χολαργού
Τηλ. 211-7006172
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.