Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε τη χρήση των cookies όπως αυτή περιγράφεται στην πολιτική των cookies.
Εκτύπωση

Τι Δημοτική Συγκοινωνία θέλουμε; Tου Γεώργιου Τσιάκαλου

on .

 

tsiakalos

Τι Δημοτική Συγκοινωνία θέλουμε;

Tου Τσιάκαλου Γεώργιου
Μέλους της Σχολικής Επιτροπής Β΄θμιας Εκπαίδευσης

Είναι γνωστό σε όλους ότι, σε ένα Δήμο, η δημοτική συγκοινωνία λειτουργεί συμπληρωματικά προς τη συγκοινωνία που παρέχει ο ΟΑΣΑ, και έχει σκοπό την εξυπηρέτηση περιοχών του Δήμου που δεν εξυπηρετούνται από τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ. Επιπλέον, σε τμήματα διαδρομών που είναι κοινά, συμβάλλει στην πύκνωση των δρομολογίων και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών.

Με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα και την ακολουθούμενη πολιτική της συρρίκνωσης των δρομολογίων του ΟΑΣΑ,είναι επιτακτική η ανάγκη επανασχεδιασμού του συστήματος των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στο Δήμο μας, σε συνεργασία και με τον ΟΑΣΑ, έτσι ώστε, το πλέγμα διαδρομών, η πυκνότητα των δρομολογίων και ο συνολικός αριθμός των διατιθέμενων λεωφορείων να δέσει σε έναν ιστό, που θα έχει στο κέντρο και θα λειτουργεί με γνώμονα την εξυπηρέτηση του δημότη και όχι όπως είναι σήμερα, δηλαδή «απλά λειτουργώ γιατί έτσι είμαι υποχρεωμένος να κάνω».

Τα υπάρχοντα σήμερα λεωφορεἰα του Δήμου Παπάγου Χολαργού, δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες μετακινήσεων των δημοτών, υπό το πρίσμα και μέσα στον ιστό που περιγράφεται παραπάνω. Θα πρέπει να λαμβάνονταισυνεχώς υπόψη ανάγκες δημοτών σε απομακρυσμένες περιοχές, ανάγκες  μετακίνησης ευπαθών ομάδων πληθυσμού στο Δήμο μας, όπως ηλικιωμένων ή μαθητών, ανάγκες κάλυψης μετακινήσεων από και προς το κέντρο της πόλης, από και προς τους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και τέλος, έκτακτες ανάγκες, προγραμματισμένες ή όχι.

Δυστυχώς, η πρόσφατη προμήθεια 2 νέων λεωφορείων τύπου MERCEDES, κόστους 350.000Ε, αύξησε μεν εν μέρει  τις δυνατότητες της δημοτικής συγκοινωνίας, αλλά από την άλλη πλευρά, δεν έλυσε το πρόβλημα, καθόσον, επρόκειτο για μια ιδιαίτερα υψηλού κόστους προμήθεια υπερπολυτελών λεωφορείων, με υψηλές ανάγκες και κόστος συντήρησης, τη σημερινή εξαιρετικά  δύσκολη εποχή. Με το ίδιο ποσό θα υπήρχε η δυνατότητα προμήθειας περισσότερων λεωφορείων, διαφορετικού τύπου, πλέον οικονομικού, χωρίς όμως να υπολείπονται σε αξιοπιστία. Μια έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο μπορεί να πείσει και τον πλέον κακόπιστο.

Να τονίσουμε επίσης εδώ ότι, το «δωρεάν» είναι μια μεγάλη αυταπάτη και στη μετακίνηση, αφού ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ, ασχέτως αν κινούνται με τα λεωφορεία του Δήμου ή όχι, ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ αδρά για τη διατήρηση της δημοτικής συγκοινωνίας και τη συντήρηση των μέσων της.

Είναι λυπηρό να ζούμε σε ένα Δήμο με καλό επίπεδο ρυμοτομίας, με διακριτά γεωγραφικά όρια (Αττική Οδός, Λεωφόρος Κατεχάκη, Λεωφόρος Μεσογείων, οδός Αρκαδίου), με ικανοποιητικό οδικό δίκτυο και με 2 σταθμούς ΜΕΤΡΟ εντός των ορίων αυτών (Εθνικής Αμύνης και Χολαργού)και να μην υπάρχει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο μετακινήσεων των δημοτών, που να περιλαμβάνει δημόσια και δημοτικά λεωφορεία, δίκτυο ποδηλατοδρόμων – τί γίνεται άραγε με εκείνη την περίφημη εξαγγελία των ενοικιαζομένων δημοτικών ποδηλάτων, θα υλοποιηθεί ή ήταν μια κίνηση εντυπωσιασμού και τίποτε άλλο – χώρους στάθμευσης σε πολυσύχναστα σημεία (πχ σταθμοί ΜΕΤΡΟ), και άλλα μέτρα, που θα βελτιώνουν την ποιότητα ζωής όλων μας.

Και κάτι τελευταίο: Ας πάρει το ΜΕΤΡΟ ο κ. Δήμαρχος Παπάγου Χολαργού και μαζί με μερικούς από τους συνεργάτες του, να πάνε μια βόλτα στο ΜΕΤΡΟ στην πλατεία στο Περιστέρι, για να αντιληφθούν επί τόπου, πώς θα πρέπει να είναι ένας σύγχρονος Δήμος, που σέβεται όχι μόνο τους δημότες του αλλά και κάθε επισκέπτη. Να κάνει μια σύγκριση του Σταθμού «Περιστέρι» με το Σταθμό  «Εθνική Ἀμυνα», με τα σκουπίδια παντού, με το χάος των παράνομα ή νόμιμα παρκαρισμένων αυτοκινήτων, με τον ανύπαρκτο φωτισμό, με την τριτοκοσμική εικόνα της αφετηρίας των λεωφορείων. Να κάνει μια σύγκριση του Σταθμού «Περιστέρι» με το Σταθμὀ «Χολαργός», με τους μονίμως ξεχειλισμένους και μισοκατεστραμμένους κάδους απορριμμάτων ή ανακύκλωσης ως πρώτη εικόνα μόλις βγεις από το Σταθμὀ, με τα ΙΧΕ πάνω στα πεζοδρόμια, με τις αφίσες κομμάτων και συνδυασμών να κρέμονται παντού, με τα δίκυκλα να έχουν καταλάβει τα πεζοδρόμια και με τα παρατημένα παρτέρια λουλουδιών.

Τέλος θα ζητούσα από τον κ. Δήμαρχο να κινηθεί  με τους συνεργάτες του με το λεωφορείο της Δημοτικής μας συγκοινωνίας,να κάνει στάση και να αποβιβασθεί - άκουσον άκουσον –καταμεσής στη Λεωφόρο Μεσογείων, όπου και η στάση, να περπατήσει μέχρι το φωτεινό σηματοδότη της οδού Φανερωμένης και πίσω προς το Σταθμό του ΜΕΤΡΟ, και να φανταστεί έναν ηλικιωμένο δημότη μας ή ένα μαθητή να κάνει το ίδιο. ΝΤΡΟΠΗ μας. Αντί λοιπόν του σωστού, να διέρχεται το λεωφορείο από τον παράδρομο της Μεσογεἰων, να αποβιβάζει ακριβώς μπροστά στο Σταθμό του ΜΕΤΡΟ «Χολαργός», αφού απαγορευθεί βέβαια η στάθμευση πάνω στο πεζοδρὀμιο, από τη μια πλευρά του δρόμου, ώστε να μπορεί να διέρχεται και το λεωφορείο αλλά και το απορριματοφόρο για την αποκομιδή, προτιμούμε να θέτουμε σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα των δημοτών μας και να τους ταλαιπωρούμε, αντί να πράξουμε τα αυτονόητα.

Είναι ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ κύριε Δήμαρχε αυτά που περιγρἀφω και όχι λόγια εν θερμώ. Σε χώρες της Ευρώπης, οι σταθμοί των ΜΜΜ είναι οάσεις πολιτισμού και πρότυπα αισθητικής μέσα στις πόλεις. Δείχνουν το επίπεδο των ανθρώπων που ζούν και μετακινούνται σε αυτούς. Εμείς, τί κάνουμε; Τους εγκαταλείψαμε ή τους παραδώσαμε βορά σε χέρια επιτήδειων και εκμεταλλευτών, κατά τον χειρότερο τρόπο. Ειλικρινά λυπάμαι....και λυπάμαι γιατί είμαι σκεπτόμενος δημότης.

 


Simple Disqus Comments